رد شدن از پیوندها
ملک صنعتی

ملک صنعتی دارای چه ویژگی هایی هست

منظور از صنعتی چیست

کلمه صنعتی صفت صنعت اسم است. بنابراین، معنی کلمه صنعتی، طبق فرهنگ لغت میراث آمریکایی، مربوط به یا ناشی از صنعت تولید است. »برای مثال ، سر و صدای صنعتی (این نتیجه صنعت است) و گسترش صنعتی (این چیزی است که مربوط به آن است به صنعت) با این تعریف اصلی از اصطلاح صنعتی ، شاید معنای اصطلاح بخش صنعتی را حدس زده باشید.

یک بخش صنعتی از مشاغل تشکیل شده است که مشغول تولید یا تولید اقلام هستند. سپس ، همچنین مالکیت صنعتی وجود دارد. از دارایی صنعتی برای اهداف صنعتی استفاده می شود. به عبارت دیگر، یک ملک صنعتی برای اهداف تولیدی استفاده می شود. به عنوان مثال، یک کارخانه یک مالکیت صنعتی است زیرا مکانی است که برخی از کالاها در آن تولید می شود. این ویژگی ها معمولاً در حومه شهر واقع شده اند. آنها ظاهر زیادی ندارند زیرا لازم نیست روزانه با اکثر افراد روبرو شوند.

تخصیص زمین صنعتی در شهرکهای صنعتی

  • مراجعه به شرکت شهرکهای صنعتی استان و دریافت اطلاعات مربوط به شهرکهای صنعتی استان در زمین صنعتی از واحد برنامه ریزی و امور تولیدی
  • ارائه جواز تاسیس صادره از وزارت صنایع و معادن و یا یکی از سازمانهای ذیربط و همچنین ارائه کپی شناسنامه و کپی کارت پایان خدمت برای اشخاص حقیقی و برای اشخاص حقوقی، کپی اساسنامه شرکت، آگهی تاسیس شرکت، آگهی ثبت شرکت و کپی شناسنامه اعضای هئیت مدیره شرکت.
  • تکمیل فرم درخواست زمین توسط متقاضی
  • بررسی استقرار و مسائل زیست محیطی
  • انتخاب شهرک صنعتی و انتخاب قطعه
  • انعقاد قرارداد حق انتفاع از تاسیسات
  • تحویل زمین به مجری طرح یا نماینده ایشان
  • ارائه نقشه های ساختمانی توسط مجری طرح به شرکت شهرکهای صنعتی استان
  • دریافت پروانه ساختمان از شرکت شهرکهای صنعتی استان
  • شروع عملیات اجرائی ساخت و ساز واحد صنعتی
  • دریافت پایان کار  از شرکت شهرکهای صنعتی استان

آیا امکان خرید زمین های صنعتی وجود دارد؟

هر چند زمین های صنعتی و انواع زمین صنعتی دارای کاربری و مجوزهای خاصی هستند با این وجود امکان خرید این زمین ها نیز وجود دارد در صورتی که به دنبال خرید زمین صنعتی هستندمی توانید از طریق کسانی که در خرید زمین ها و املاک صنعتی فعالیت می کنند برای خرید زمین صنعتی مورد نظر خود اقدام کنید.

فروش زمین های صنعتی

علاوه بر خرید زمین های صنعتی امکان فروش زمین با کاربرهای صنعتی نیز وجود دارد، کسانی که به دنبال فروش هستند با توجه به این که در شهرک و یا خارج از آن قرار دارد می توانند برای فروش زمین خود اقدام کنند و افرادی که به دنبال خرید این زمین ها هستند به منظور راه اندازی و تاسیس واحد صنعتی باید مجوزهای لازم در مورد خود را اخذ کنند.

آیا خرید زمین در شهرک صنعتی امکانپذیر است؟

همانطور که گفته شد زمین های صنعتی اکثرا در خارج از شهر قرار دارند و بسیاری از این املاک نیز در شهرک ها قرار دارند. بطوری کلی به منظور ایجاد تمرکز در فعالیت های صنعتی و توسعه آن ها شهرک های صنعتی ایجاد شده است و همچنین وجود این شهرک ها به دلیل ترددهای خاص و متعددی که دارند باعث کاهش ترددها و آلودگی ها در شهرها شده است.

خرید در شهرک های صنعتی از اولویت اصلی کسانی است که می خواهند در حوزه صنعت وارد شوند و جهت سرمایه گذاری اقدام کنند.

صنعتی در مقابل تجارت 

برای درک تفاوت بین صنعت و تجارت ، باید به سادگی بررسی کرد که چگونه این دو اصطلاح در زبان انگلیسی استفاده می شود. این دو کلمه با حواس مختلف به کار می رود. به عنوان مثال، مالکیت صنعتی و همچنین دارایی تجاری وجود دارد. در عین حال ، به معنای تجارت، بخش صنعت وبخش تجاری وجود دارد.

وقتی به تجارت فکر می کنیم این اصطلاح را به طور عادی با سود مرتبط می کنیم سپس وقتی به صنعت فکر می کنیم معمولاً آن اصطلاح را با فرآیند تولید مرتبط می کنیم. از آنجا که فرایند تولید و سود به هم نزدیک هستند ممکن است فکر کنیم هم صنعتی و هم تجاری یکسان باشند. اما این یک فرض نادرست است گرچه این اصطلاحات دارای معانی هستند که تا حدودی به هم وصل هستند، این بدان معنا نیست که آنها یکسان هستند. بنابراین، در این مقاله به بررسی خواهیم دید که موضع صنعتی و تجاری چیست.

تفاوت بین صنعتی و تجاری چیست؟

  1. صنعتی یعنی چیزی که مربوط به صنعت تولید باشد. همچنین می تواند به معنای چیزی باشد که نتیجه صنعت تولید باشد. تجارت یعنی چیزی که مربوط به تجارت است.
  2. بخش صنعت شامل مشاغل است که مشغول تولید یا تولید اقلام هستند. بخش تجارت از مشاغل تشکیل شده است که افراد با هدف دستیابی به سود درگیر آن می شوند.
  3. از دارایی صنعتی برای اهداف صنعتی استفاده می شود. به عبارت دیگر ، یک ملک صنعتی برای اهداف تولیدی استفاده می شود. از ملک تجاری برای فروش کالاهایی که در خصوصیات صنعتی تولید می شوند استفاده می شود.
  4. دارایی صنعتی نسبت به دارایی تجاری ارزان تر است.

مزایای خرید در شهرک صنعتی

  • در شهرک های صنعتی با توجه به ورود تخصصی به حوزه صنعت امکان سرمایه گذاری در بسیاری از رشته ها وجود دارد.
  • با توجه به ضوابط و مقرراتی که وجود دارد در شهرک ها الزامات محیط زیستی رعایت می شود.
  • به کسانی که قصد خرید  و یا سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی را دارند خدمات مشاوره ای تخصصی جهت راهنمایی ارائه می شود.
  • امکانات و زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی به منظور ایجاد و توسعه واحد صنعتی مهیا است.
  • در شهرک های صنعتی این امکان وجود دارد که براحتی بتوانید شبکه ارتباطی با خوشه های صنعتی مورد نظر برقرار کنید.
  • یکی از وظایفی که شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی برعهده دارد این است که تبدیل کاربری صنعتی واقع در محدوده شهری به مسکونی، اداری و تجاری  و انتقال به شهرک های صنعتی را انجام دهند.
  • در شهرک ها زمین های مناسب به منظور ایجاد واحد با توجه به اصول فنی و مکان یابی واگذار می شود.
  • در صورت خرید  از شهرک های صنعتی نیاز به اخذ مجوزهای متعدد از شهرداری، منابع طبیعی، محیط زیست، سازمان آب، اداره برق، جهاد کشاورزی و… وجود ندارد.

منظور از بازرگانی چیست؟

به طور طبیعی تجارت معنای چیزی را که مربوط به تجارت است، دارد به عنوان مثال: قرارداد تجاری ، وام تجاری و غیره. سپس به اصطلاح بخش تجاری می رسیم.

بخش تجارت از مشاغل تشکیل شده است که افراد با هدف دستیابی به سود درگیر آن می شوند.

در چنین تجارتی، روشهای مختلفی برای کسب سود دنبال می شود به عنوان مثال: محصولات در مقادیر زیادی قابل تهیه هستند تا بتوانند در بین تعداد زیادی مشتری توزیع شوند.

چنین محصولاتی به عنوان محصولات تجاری شناخته می شوند. نمونه ای از یک محصول تجاری تلفن های همراه است.

آنها در تعداد زیادی تولید می شوند. آنها حاوی تعدادی ویژگی هستند که اطمینان حاصل می شود آنها بدون فروش ضرر سود برای شرکت به فروش می رسند. از ملک تجاری برای فروش کالاهایی که در خصوصیات صنعتی تولید می شوند استفاده می شود. بنابراین ، املاک تجاری بسیار جذاب تر است زیرا آنها باید مشتری را جذب کنند. املاک تجاری معمولاً در قلب یک شهر واقع شده است.

پیام بگذارید